Účetní služby

Vedení účetnictví

Efektivní účetnictví na míru

Pomáháme tam, kde někteří vidí jen čísla a chaos. Naším cílem je vést účetnictví podnikatelů hospodárně, přehledně a s ohledem na potřebné výstupy. Zajišťujeme dozor, kontrolu, rekonstrukci i plné vedení účetnictví začínajících podnikatelů i povinně auditovaných korporací.

Poskytujeme efektivní účetnictví s cílem ušetřit vynaložené náklady na účetní správu. To vše při zachování potřebných výstupů pro splnění legislativních předpisů a požadavků klienta.

Proč nepodcenit vedení účetnictví?

Účetnictví mimo jiné slouží jako:

  • podklad informací pro rozhodování a řízení podniku
  • podklad pro evidenci majetku a hospodaření (evidence neuhrazených pohledávek, závazků, stav zásob, výše půjček apod.)
  • důkazní prostředek při vedení sporů a je podkladem pro účely daňové (DPH, daň z příjmu)

Za řádné vedení účetnictví odpovídá dle ZOK jednatel firmy.

NOZ upravuje obecné pravidlo péče řádného hospodáře: „Kdo přijme funkci člena voleného orgánu, zavazuje se, že ji bude vykonávat s nezbytnou loajalitou i s potřebnými znalostmi a pečlivostí." Jednatel se tedy nemůže zbavit své odpovědnosti za nedostatky v účetnictví z toho důvodu, že svými znalostmi na výkon funkce nestačí.

Dle ZOK jednatel nemusí vést účetnictví a evidenci osobně, ale může pověřit vedením účetnictví v potřebném rozsahu kvalifikovanou osobou, které poskytne pro výkon činnosti součinnost. Zabezpečení vedení účetnictví odborníkem neznamená absolutní zbavení se odpovědnosti za správnost a řádné vedení účetnictví.

Osobní odpovědnost jednatele za účetnictví vyplývá i z ustanovení Zákona o účetnictví, podle kterého musí být účetní závěrka podepsána a uložena statutárním orgánem a do sbírky listin OR, a to pouze v digitální podobě.

Účetní závěrka dále slouží jako příloha přiznání k dani z příjmů a je podkladem pro výpočet daně.

Existuje seznam sankcí za účetnictví, které neodpovídá náležitostem zákona včetně trestně právní odpovědnosti.

Komu pomáháme?

Vedení účetnictví a daňové evidence poskytujeme začínajícím i zaběhnutým podnikatelům a společnostem různého zaměření. Pomáháme podnikatelům, kteří si jsou vědomi důležitosti účetnictví a nechtějí ho podcenit. Zaměřujeme se především na s.r.o. v oblasti poskytování služeb, zkušenosti však máme i s účetnictvím:

  • lékařů a zdravotní péče (OSVČ i s. r. o.),
  • marketingových a IT firem,
  • privátních vzdělávacích institucí,
  • hotelových domů a jiných ubytovacích zařízení,
  • stavebních a montážních firem,
  • barů, hospod, restaurací, bister a dalších jednotek v gastronomii a pohostinství,
  • developerských projektů,
  • zakázkové výroby,
  • obchodních firem - kamenných prodejen a e-shopů.

Nabízené účetní služby

V rámci služby vedení účetnictví se můžeme domluvit na plné či jen omezené správě. Vše záleží na vašich potřebách a možnostech. Jaké účetní služby nabízíme?

  • Kompletní zpracování a vedení účetnictví
  • Pravidelný reporting a informování o stavu účetnictví
  • Vedení účetních knih (hlavní kniha, účetní deník, kniha analytických účtů)
  • Vedení evidence drobného a dlouhodobého majetku
  • Vedení knih závazků a pohledávek (vč. pravidelného reportování)
  • Zpracování účetní uzávěrky a závěrky (rozvaha, výkaz zisku a ztráty, příloha k účetní závěrce)
  • Sestavení podkladů pro přiznání k DPH, včetně kontrolního hlášení a souhrnného hlášení (vedení evidence záznamní povinnosti)
  • Sestavení podkladů pro daň z příjmu právnických osob
  • Zastupování na úřadech, zpracování vnitřních směrnic, odborná asistence při fyzických inventurách zásob nebo majetku atd.

Možnosti spolupráce

Základem efektivně vedeného účetnictví je správně zvolená forma spolupráce. Proto jsme připravili hned několik variant, ze kterých si můžete vybrat tu nejvhodnější pro vás.

  • Základní vedení účetnictví - Ideální pro menší a začínající podnikatele.
  • Vedení účetnictví online - Vhodné pro náročnější klienty, kteří mají specifické požadavky.
  • Správa účetnictví na dálku - V této variantě budete mít veškeré účetnictví u sebe v počítači vy a my k němu budeme přistupovat jen přes vzdálenou plochu.
  • Vedení účetnictví u klienta - Budeme pravidelně docházet k vám a pracovat z vaší kanceláře. Získáte tak perfektní přehled o naší práci a zároveň nás poznáte osobně.
  • Individuální možnost spolupráce - Nevyhovuje vám žádná výše uvedená forma spolupráce? Nevadí, napište nám a určitě vymyslíme spolu alternativu, která bude vyhovovat oběma stranám.

Pokud vás zajímají ceny našich služeb a bližší podrobnosti případné spolupráce, prohlédněte si ceník vedení účetnictví nebo nám napište či zavolejte. Rádi zodpovíme všechny vaše dotazy.

Poptávka

Chcete mít účetnictví pod kontrolou? Pošlete nám nezávaznou objednávku, co nevidět se vám ozveme.

QTAX online s.r.o.

IČ 05953618

Veveří 486/57,
60200 Brno

info@qtax.cz

+420 737 251 848

Kariéra

Účetní junior (M/Ž)

  • jsi student SŠ/VŠ a máš za sebou předmět finanční účetnictví?
  • jsi samostatná osoba, co má smysl pro pořádek? A preferuješ dělat spíš pro 1 freelancera než pro větší společnost?
  • máš zájem o dlouhodobou spolupráci? Jsi z Brna a okolí?

Pokud se v tomto popisu z části vidíš, pošli email na info@qtax.cz s jednoduchým strukturovaným CV :-)


  • Qtax je nově vzniklý projekt, účetnictví běží z velké části online, dostaneš časem svůj přístup k systému a můžeš dělat odkudkoliv.
  • očekávej spíš neformální prostředí - zaměřené na výsledky práce
  • práce bude flexibilní s tím, že budou jasné deadliny (po 25. dni v měsíci bude zpravidla 10 dní volno :) )
  • postupně se budeš učit! Ze začátku budeš dostávat nárazové práce, které zvládneš. Když ti to půjde, tak se můžeš vypracovat postupně na finanční nebo i mzdovou účetní.
© QTAX, 2017  |  Všechna práva vyhrazena.
Web vytvořil martinjanousek.com