Účetní služby

Vedení účetnictví

Efektivní účetnictví na míru

Pomáháme tam, kde někteří vidí jen čísla a chaos. Naším cílem je vést účetnictví podnikatelů hospodárně, přehledně a s ohledem na potřebné výstupy. Zajišťujeme dozor, kontrolu, rekonstrukci i plné vedení účetnictví začínajících podnikatelů i povinně auditovaných korporací.

Poskytujeme efektivní účetnictví s cílem ušetřit vynaložené náklady na účetní správu. To vše při zachování potřebných výstupů pro splnění legislativních předpisů a požadavků klienta.

Proč nepodcenit vedení účetnictví?

Účetnictví mimo jiné slouží jako:

  • podklad informací pro rozhodování a řízení podniku
  • podklad pro evidenci majetku a hospodaření (evidence neuhrazených pohledávek, závazků, stav zásob, výše půjček apod.)
  • důkazní prostředek při vedení sporů a je podkladem pro účely daňové (DPH, daň z příjmu)

Za řádné vedení účetnictví odpovídá dle ZOK jednatel firmy.

NOZ upravuje obecné pravidlo péče řádného hospodáře: „Kdo přijme funkci člena voleného orgánu, zavazuje se, že ji bude vykonávat s nezbytnou loajalitou i s potřebnými znalostmi a pečlivostí." Jednatel se tedy nemůže zbavit své odpovědnosti za nedostatky v účetnictví z toho důvodu, že svými znalostmi na výkon funkce nestačí.

Dle ZOK jednatel nemusí vést účetnictví a evidenci osobně, ale může pověřit vedením účetnictví v potřebném rozsahu kvalifikovanou osobou, které poskytne pro výkon činnosti součinnost. Zabezpečení vedení účetnictví odborníkem neznamená absolutní zbavení se odpovědnosti za správnost a řádné vedení účetnictví.

Osobní odpovědnost jednatele za účetnictví vyplývá i z ustanovení Zákona o účetnictví, podle kterého musí být účetní závěrka podepsána a uložena statutárním orgánem a do sbírky listin OR, a to pouze v digitální podobě.

Účetní závěrka dále slouží jako příloha přiznání k dani z příjmů a je podkladem pro výpočet daně.

Existuje seznam sankcí za účetnictví, které neodpovídá náležitostem zákona včetně trestně právní odpovědnosti.

Komu pomáháme?

Vedení účetnictví a daňové evidence poskytujeme začínajícím i zaběhnutým podnikatelům a společnostem různého zaměření. Pomáháme podnikatelům, kteří si jsou vědomi důležitosti účetnictví a nechtějí ho podcenit. Zaměřujeme se především na s.r.o. v oblasti poskytování služeb, zkušenosti však máme i s účetnictvím:

  • lékařů a zdravotní péče (OSVČ i s. r. o.),
  • marketingových a IT firem,
  • privátních vzdělávacích institucí,
  • hotelových domů a jiných ubytovacích zařízení,
  • stavebních a montážních firem,
  • barů, hospod, restaurací, bister a dalších jednotek v gastronomii a pohostinství,
  • developerských projektů,
  • zakázkové výroby,
  • obchodních firem - kamenných prodejen a e-shopů.

Nabízené účetní služby

V rámci služby vedení účetnictví se můžeme domluvit na plné či jen omezené správě. Vše záleží na vašich potřebách a možnostech. Jaké účetní služby nabízíme?

  • Kompletní zpracování a vedení účetnictví
  • Pravidelný reporting a informování o stavu účetnictví
  • Vedení účetních knih (hlavní kniha, účetní deník, kniha analytických účtů)
  • Vedení evidence drobného a dlouhodobého majetku
  • Vedení knih závazků a pohledávek (vč. pravidelného reportování)
  • Zpracování účetní uzávěrky a závěrky (rozvaha, výkaz zisku a ztráty, příloha k účetní závěrce)
  • Sestavení podkladů pro přiznání k DPH, včetně kontrolního hlášení a souhrnného hlášení (vedení evidence záznamní povinnosti)
  • Sestavení podkladů pro daň z příjmu právnických osob
  • Zastupování na úřadech, zpracování vnitřních směrnic, odborná asistence při fyzických inventurách zásob nebo majetku atd.

Možnosti spolupráce

Základem efektivně vedeného účetnictví je správně zvolená forma spolupráce. Proto jsme připravili hned několik variant, ze kterých si můžete vybrat tu nejvhodnější pro vás.

  • Základní vedení účetnictví - Ideální pro menší a začínající podnikatele.
  • Vedení účetnictví online - Vhodné pro náročnější klienty, kteří mají specifické požadavky.
  • Správa účetnictví na dálku - V této variantě budete mít veškeré účetnictví u sebe v počítači vy a my k němu budeme přistupovat jen přes vzdálenou plochu.
  • Vedení účetnictví u klienta - Budeme pravidelně docházet k vám a pracovat z vaší kanceláře. Získáte tak perfektní přehled o naší práci a zároveň nás poznáte osobně.
  • Individuální možnost spolupráce - Nevyhovuje vám žádná výše uvedená forma spolupráce? Nevadí, napište nám a určitě vymyslíme spolu alternativu, která bude vyhovovat oběma stranám.

Pokud vás zajímají ceny našich služeb a bližší podrobnosti případné spolupráce, prohlédněte si ceník vedení účetnictví nebo nám napište či zavolejte. Rádi zodpovíme všechny vaše dotazy.

Nevybrali jste si?

Pokud vám nevyhovuje žádná výše uvedená forma spolupráce, rádi najdeme řešení, které bude vyhovovat oběma stranám.

Jsme flexibilní a můžeme se dohodnout i na jiné individuální spolupráci:

  • Můžeme vám například pomoci jen s dozorem nad účetnictvím
  • podnikatel si vede účetnictví sám, my ho zkontrolujeme a provedeme úpravy
  • rekonstrukce účetnictví
  • účetní poradenství
  • vstupní implementace a účetní poradenství pro začínající podnikatele

Spolupráce připravená na míru

Poskytneme vám jen ty služby, které opravdu potřebujete

Poptávka

Chcete mít účetnictví pod kontrolou? Pošlete nám nezávaznou objednávku, co nevidět se vám ozveme.

Ing. Karel Volný
IČO: 08136521
(daňové poradenství)

QTAX online s.r.o.
IČO: 05953618
(účetnictví a daňová evidence)

info@qtax.cz

+420 737 251 848

Kariéra

Účetní junior (M/Ž)

  • jsi student SŠ/VŠ a máš za sebou předmět finanční účetnictví?
  • jsi samostatná osoba, co má smysl pro pořádek? A preferuješ dělat spíš pro 1 freelancera než pro větší společnost?
  • máš zájem o dlouhodobou spolupráci? Jsi z Brna a okolí?

Zájemce by měl být spolehlivý+nápomocný, mít rád práci s čísly (účetnictví NENÍ práce s lidmi) a chuť se aktivně se podílet na dění v kanceláři a stát se postupně plnohodnotným členem našeho malého týmu v Brně.

Výhodou může být praktická znalost SW Pohody, FlexiBee nebo Pamici. (nikoliv podmínkou)

První 3 měsíce budou trošku zkušební, pokud uvidíme snahu a pečlivost, tak si tě rádi necháme. Po postupném zaučení a zvládnutí dílčích úkolů samostatně, budeš mít možnost z části pracovat i z domova (home office) a organizovat si částečně práci podle sebe s přihlédnutím na dané termíny.

Nebudeš potřebovat jazyky kromě psané češtiny, nemáš-li rád/a jisté činnosti a nebude-li to přímo účtování a pořizování faktur, tak jsem si jistý, že ti vyhovíme.

Pokud se v tomto popisu z části vidíš, pošli email na info@qtax.cz s jednoduchým strukturovaným CV a orientačním počtem hodin, který by si mohl/a odpracovat v pro Tebe nejslabším měsíci v roce a proč chceš pracovat právě v účetní kanceláři.

© QTAX, 2017  |  Všechna práva vyhrazena.
Web vytvořil martinjanousek.com